První setkání

28.04.2022

Moje první setkání s Amigou to bylo... ano paměť stojí za hovno a vzpomínky jsou vybledlé, ale muselo to být ještě za komunistů nebo těsně po , protože já tehdy ještě neměl ani Commodore 64. Měl jsem Didaktika (Československý klon ZX Spectra) a byl jsem u kamarádů doma. Byli ode mě o dost starší a mleli něco o nějaké Amize, vůbec jsem jim nerozuměl a ať se přijdu podívat, že to musím vidět. Nevím kolik za ní dali ale musel to v té době být docela ranec, zkrátka dva bráchové makali na brigádách a složili se na ní a pak nevím jak ji sem dostali, jestli jeli do Německa nebo jim to dovezli příbuzní. Radek a Milan P. - díky a tímto vás zdravím. Taky musím poznamenat, že jsem bydlel na malém městě a nebyl internet a bla bla bla...

Přišl jsem k nim domů, zamířil do pokojíčku a spatřil ten pekelný stroj, připojený přes monochromatický výstup k obrovské ČB televizi. Po zapnutí na mě vykoukla disketa.

To není ještě všechno, teď zírej ! Vrazili z boku do Amigy disketu, chvíli to chroustalo a najel Workbench (operační systém jak jsem se dozvěděl), aniž bych tušil co to je, koukal jsem. Dneska mi to přijde k smíchu, že v době kdy Mac, Atari ST o PC ani nemluvě byli rádi za černobílý skoro nepoužitelný paskvil v podobě jejich systémů, tady jelo všechno hladce a v barvě (no vlastně ne protože jak říkám kluci měli stejně ČB televizi a nebo neměli modulátor a proto to jelo přes monochrom - už nevim)...

Když mi všechno ukázali zajímalo mě jaký mají hry. No moc toho nebylo a co už si nepamatuju protože mi v paměti utkvěla jenom ta první co jsem kdy viděl a hrál. North and South - válka Severu proti Jihu, od začátku do konce vtipná strategie prokládaná akčními mezihrami.

Samotnou hru jsem samozřejmě viděl takhle a bez barev to byl jen poloviční zážitek.

2022 Cynicc Art - Ladislav Panko
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky