Nová AMIGA po letech - 1. díl - Hledání a shánění

20.06.2022

Nejdříve trošku historie a nostalgického brečení :

Nevím jestli si to dobře pamatuju, ale svojí staré Amigy 500 jsem se "zbavil" cca někdy kolem roku 2001 +- ??? Už opravdu přesně nevím. Nevím kam přišla, komu jsem jí prodal, co s ní bylo a doufám, že se nějak nerozbila nebo že jsem jí nedejbože nevyhodil do šrotu (i to se kolikrát stávalo) Když totiž přišly PC a každej si za relativně malý peníze z komponentů mohl sestavit vlastní nebo koupit X krát výkonnější a rozšířenější počítač než byla zastaralá Amiga. Těžko se mi to říká a trhá mi to srdce, ale bylo to tak. Já jsem se v té době věnoval konzoli PlayStation a taky jsem si postavil několik PC na tvorbu a nahrávání hudby - opravdové hudby tak jak nahrávám doteď jako ve studiu, což je úplně jiný než dělat v Trackeru. Přesto jsem si na ní čas od času zavzpomínal a litoval že ji nemám. Litoval jsem čím dál tím víc. Kde proboha skončila ? 

Vím, že jsem řadič s HDD AlfaPower 


dal kamarádovi Radkovi s tím, že on se tomu bránil, ale vím že nakonec byl rád a používal ho dál - nevím jak dlouho, občas jsme spolu o tom mluvili v práci a pak taky skončil s hraním ve WinUAE. Pár let jsme se neviděli až jsem se dozvěděl, že 3.11.2020 umřel. Byl to skvělej kluk, modelář a parťák do nepohody, kterej se dovedl krásně vztekat ale i úžasně smát. 2x jsem se mezitím stěhoval a nevzpomínám si, že by Amiga nebo její zbytky šly se mnou. Vlastně kecám, před nedávnem jsem objevil v takový zaprášený krabici ve sklepě TV modulátor (v dnešní době k hovnu) a paměťový modul s hodinami a vyteklou baterií :-D paráda

No tak se po nějakým tom stroji poohlédnu ne ? Určitě se toho musí spousty válet a plný bazary. Byl COVID, spousty času na přemýšlení a Ládík dostal roupy a zastesklo se mu holt po staré dobré Amize. Znáte to - zákon schválnosti. Když něco hledáte tak naschvál nic nemůžete sehnat a když to nehledáte a ani o tom nevíte je toho všude plno. Takže buďto bylo spousty počítačů v prachbídném stavu a abych je kupoval a vlastně k nim neměl žádné náhradní díly a dával je z ničeho do kupy to jsem nechtěl. Chtěl jsem funkční počítač, který by třeba nebyl ani hezký a časem bych si ho upravil a vylepšil. Už už jsem málem jedno pětikilo bral tady dokonce od maníka v místě bydliště, ale byl to jen počítač bez ničeho , bez trafa, myši, software a jak ho vyzkouším ? Navíc za něj chtěl pro mě nehoráznou cenu 10 000,- s tím že je to holt normální. To teda neni, aspoň pro mě ne. Internet je plný zlodějů a vykuků a člověk se musí mít na pozoru aby nenaletěl. Pár inzerátů jsem ještě obvolal, ale nic z toho nebylo (nemožno ověřit, nevím jestli funguje...) To je vidět že to pokaždý prodávají buďto imbecilové kteří tomu nerozumí, nachomejtli se k tomu a chtějí vydělat aniž by byla jistota, že je zboží funkční. Já to nesnáším. Když prodávám třeba baterku tak nebudu psát, že nevím jestli svítí a že ji nemůžu nijak vyzkoušet - to jsou pohádky. Ono kdybych čekal věčnost tak nakonec by se něco našlo. V červnu 2022 se na mě usmálo štěstí na aukru. Pán tam prodával Amigu 500+ s 2MB Ram a po recapu za 7500,- to už jsem neváhal a rovnou mu napsal. Zjistil jsem že je to solidní prodejce a navíc člověk co tomu opravdu rozumí, potvrdil mi že je 100% funkční, poslal video jako důkaz a plácli jsme si. Součástí počítače byl samozřejmě zdroj a myš. Přibalil mi k ní nějaký software nutný k provozu jako Workbench 1.3 na třech disketách jak jinak a ještě pár disket s hrami a za pár dnů byla Amiga doma. Mrzí mě jedna věc, že kdybych ji býval koupil na místě a ne poštou, měl bych k ní i originální krabici. Takhle vlastně nevím k čemu mu doma zůstala krabice když počítač šel z domu, tak asi jich má možná víc.

Tady je krasavice tak jak přišla a jak byla nafocena na aukru, ve skutečnosti byla ještě mnohem žlutější. 

v půlce června 2022 teda našla tahle Amiga 500+ nový domov u mě :-) 

Zapnul jsem jí a zjistil, že ten modulátor co jsem měl ve sklepě je zaoxidovanej a konektory mají přechodové odpory, na černobílém výstupu šel obraz v rámci možností hezky. Takhle ... já byl rád že vůbec něco vidím a vyzkouším ji.

Workbench najel, čili disketovka funguje, to je dobré znamení. No a teď se podívám co můžu otestovat s tím co mám a nemám.

a to si necháme na příště ...


Ahoj zdraví vás Láďa - Cynicc Art

2022 Cynicc Art - Ladislav Panko
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky